Vad man gör när man inte kan springa.

Mikael Tisjö  

Säljes, väl använda ben med inflammerad ljumske/höft.

 

Efter förra veckans problem med ljumske/höft så bestämde jag mig i måndags för ett kort kontrollpass på bandet för att se om min känsla att det blivit lite bättre stämde. Hela 15 min blev innan jag förstod att det knappast blivit bättre, snarare tvärtom och paniken att detta kanske inte försvinner på några dagar infann sig ordentligt. Premiärmilen denna helg var bara att glömma och efter övervägande har jag nu gett mig två veckor med alternativ träning och extra vila innan jag förhoppningsvis är på banan igen.

För att inte tappa allt för mycket har det blivit två simpass med både intervaller och vattenlöpning samt lite styrketräning än så länge denna vecka. Tänkte även gå långpromenad under helgen och få in lite backar också. Med det strålande vädret som varit de senaste dagarna är det inte lätt att hålla igen, särskilt inte när snön smält bort och asfalten syns.

Är våren här nu eller?

För att gör något i rätt riktning har det i alla fall blivit inköp av energi för vårens (förhoppningsvis) lopp och rätt mycket tid har lagts på att leta ny cykel även om jag egentligen inte behöver någon. Nya skor och en klocka står ju också högt på listan men då man inte heter Von Anka i efternamn blir det till att prioritera.

Socker och koffein.

 

När detta skrivs är det ca fyra timmar kvar till start i Premiärmilen och jag kommer följa löparvänners framfart och hoppas att om inte allt för länge får även jag stå på startlinjen.

Till alla er som springer ett lopp idag önskar jag lycka till!

 

 Dela på Facebook