0,00 SEK

Du har inga produkter i varukorgen.

Hem Kommentarer Så här ligger det till..

Så här ligger det till..

Det som sker när man går från stabila löparskor till barfota eller tunna ostabila skor är att man lägger vikten på framfoten och enl studier (1) så är krafterna som verkar mot lederna avsevärt mindre vid framfotisättning. Det är som sagt en långsam process att vänja sig vid denna teknik, då man kan få hälsporre om man går ut får hårt. Låt fötterna anpassa sig. Det handlar förmodligen inte så mycket om genetik som med vilken skofilosofi du är uppväxt med. Har du alltid fått skor med pronationsskydd så kommer du ha en vek fot till skillnad från barn som fått gå barfota(2) Sök på pubmed ;) (1)Foot strike patterns and collision forces in habitually barefoot versus shod runners (2)Effect of children’s shoes on gait: a systematic review and meta-analysis

LÄMNA ETT SVAR

Vänligen ange din kommentar!
Vänligen ange ditt namn här

Föregående artikelLöpare i Serbien
Nästa artikelMount Kenya

AKTUELLT NUMMER

Årets sista utgåva snart till tryck!

0
Ett litet axplock om vad som väntar i nya Spring. Om en vecka trycker vi adresserna på baksidan, är din adress med? Annars är det hög tid..

FÖLJ OSS

8,658FansLike
6,714FollowersFollow
- Annons -

BLOGGAR

”Fint att få uppleva flytet några sekunder”

0
Nyligen var jag på Stockholms Stadion för reportage med långlöparraketen Carolina Wikström. Förnuftet sa en sak, men som vanligt kunde jag inte hålla mig...

Racerapport MLM Maraton

November drain

60 minuter glädje…

Träning på tv

- Annons-

PODCAST

X
X