SM i ultralöpning 100 kilometer avgjordes på lördagen i Stockholm Ultra Marathon på Djurgården och Gärdet. Det blev överraskande vinnare i både dam-och herrklassen.
Isabellah Andersson, Hässelby SK, öppnade 10 000 meter på SM i Söderhamn i hård fart. Therese Olin närmade sig på slutet, men Isabellah kunde hålla undan till sitt 29:e SM-guld.