Marathontraining pågår och tips för loppsugna i helgen.

Mikaels blogg  

Har kämpat på med lite omlagd träning mot Stockholm marathon. Förutom det värdelösa väckningspass jag precis kört så har jag gjort de pass jag planerat eller bättre. Kollade precis i dagboken och endast något litet avbrott på någon dag sedan årsskiftet, sådant måste ju ge resultat eller? Har även ökat mängden timmar samt längden på mina löppass sista sex veckorna, ett recept på skador kanske ni tänker men det har gått bra. Har endast sprungit tre gånger i veckan och sedan cyklat och även lagt in något ”styrkepass” vilket verkar fungera bra.

Tisdag har generellt varit lite av det fartigare slaget medans torsdag haft längre intervaller på schema. Mycket fart runt 4:00-4:15 har det blivit och har även lyckats köra två 35 km långa löpningar.

Börjar lite sliten och börjar se fram emot att trappa ner lite de sista veckorna innan maran. Planen är att i helgen tävla på kortare distanser för att nästa helg tre veckor innan köra 35+km med mycket tävlingsfart.

Vad allt detta resulterar i får vi se för att det är trots allt skillnad på att vrida av 3×5 km i 4:00 fart mot att göra det i 42 km men den som lever får se.

Stabilt pass med grabbarna i Team LidingöDubbeln i veckan. 15 km i 3:50 snitt.

Som jag nyss nämnde så blir det race i helgen, eller ja två race i samma faktiskt. Bålsta Stadslopp som jag skrivit om tidigare går imorgon och jag tänker starta i båda klasserna (5+10km) för att få lite längd och fart.

Har ni inget för er och vill springa på en väldigt snabb bana så är det inte för sent än, bara efteranmäla sig så syns vi på startlinjen.

http://mittlopp.se/Anmalan/Arrangemangsgrupp/HQTJMPBRWOZWZXZTCP

 Dela på Facebook